NEWS | AUCTIONS | SERVICE | ABOUT US 

 AUCTIONS

  Information

  Explanations

  Terms and Conditions

  Consignor Contract

  Newsletter


  AFTER SALES

  FHW Auction 119
  and results



  CATALOG

  Browse catalog


  LIVE BIDDING

  Explanations



  CUSTOMER AREA

  Login

  Free registration


  PREVIOUS AUCTIONS

  FHW Auction 118

  FHW Auction 117

  FHW Auction 116

  FHW Auction 115

  FHW Auction 114

  FHW Auction 113

  FHW Auction 112

  FHW Auction 111

  FHW Auction 110

  FHW Auction 109

  FHW Auction 108

  FHW Auction 107

  FHW Auction 106

  FHW Auction 105

  FHW Auction 104

  FHW Auction 103

  FHW Auction 102

  FHW Auction 101

  FHW Auction 100

  FHW Auction 99

  FHW Auction 98

  FHW Auction 97

  FHW Auction 96

  FHW Auction 95

  FHW Auction 94

  FHW Auction 93

  FHW Auction 92

  FHW Auction 91

  FHW Auction 90

  FHW Auction 89

  FHW Auction 88

  FHW Auction 87

  FHW Auction 86

  FHW Auction 85

  FHW Auction 84

  FHW Auction 83

  FHW Auction 82

  FHW Auction 81

  FHW Auction 80

  FHW Auction 79

  FHW Auction 78

  FHW Auction 77

  FHW Auction 76

Lot details  

Here you find the details to this lot.
You have more options if you are registered.




 Previous lotBackNext lot 
Lot:12 (U.S.A.)
Title:Asbury Life Insurance Co.
Details:5 shares à 100 $ 21.2.1871.
Starting
price:
575,00 EUR
Issuing-
date:
21.02.1871
Issuing-
place:
New York
Picture:Asbury Life Insurance Co.
Number:186
Info:Gegründet wurde die Versicherungsgesellschaft in New York im Jahr 1868.
Specials:Originalunterschriften George Elliott als Vice-president, Emory McClintock als Actuary (Versicherungsmathematiker). John Emory McClintock (1840-1916) hatte außergewöhnliche mathematische Fähigkeiten. Sein Vater unterrichtete ihn in Mathematik, Latein, griechisch. Nach nur einem Jahr am Dickinson College fing er in Yale an zu studieren. Er studierte Mathematik in New York, Chemie in Paris und Göttingen. Als der Bürgerkrieg ausbrach kam er in die USA zurück. Von 1863 bis 1866 repräsentierte er den US Consul in England. 1868 wurde Emory Actuary für die Asbury Life Insurance, wo er seine mathematischen Fertigkeiten gut nutzen konnte. Er war für viele Jahre der führende Versicherungsmathematiker in Amerika. Auch in die Annalen der Mathematik ging er ein, in der New York Mathematical Society war er gewählter Präsident über 4 Jahre. Mit Abb. des Portäts von Francis Asbury (1745-1916), einem der ersten beiden Bischöfe der Bischöflichen Methodistenkirche in den Vereinigten Staaten. Asbury war 1784 eine der zentralen Figuren der sog. Christmas Conference in Baltimore, die als Gründungsversammlung der Methodistischen Kirche in Amerika gilt.
Availability:Nur 2 Stücke bekannt. Für die Kirchen-Geschichte der USA wie auch die Versicherungsgeschichte ungemein interessanter Autograph.
Condition:EF-VF.
Sold:unsold
 Previous lotBackNext lot 

All bonds and shares images are taken from our database. That is why it can
happen that we have taken the image from our archive. The number of each
piece to be sold of during the auction can vary from the picture.

 

Share Spotlight:
Nordcement AG
Nordcement AG
Show Share
Show Auction
Order catalog

Next auctions:
August, 28 2021:
27th General meeting AG für Historische Wertpapiere
October, 9 2021:
120. Auction Freunde Historischer Wertpapiere
November, 4 2021:
36. Live Auction of Deutsche Wertpapierauktionen GmbH

Latest News:
February, 22 2021:
Results of 119. FHW-Auction now online!
February, 16 2021:
119. FHW-Auction on Feb. 20th, 2021 in Wolfenbüttel // Only 4 days left for online bidding!
January, 18 2021:
119. FHW-Auction on February 20, 2021 at our company headquarters in Wolfenbüttel // Catalog with 1,893 fantastic items now online!
October, 4 2020:
Results of 118. FHW-Auction now online!
September, 29 2020:
118. FHW-Auction on Oct. 3rd, 2020 in Wolfenbüttel // Only 3 days left for online bidding!

© 2021 Freunde Historischer Wertpapiere - All rights reserved - Imprint | Data Protection - T: +49 (0)5331 / 9755 33 - F: +49 (0)5331 / 9755 55 - E: info@fhw-online.de